Senior online & content marketeer

Omschrijving

Over Bruna en Shared Stories Group

Bruna is marktleider op het gebied van (kinder-)boeken, tijdschriften, dagbladen en wenskaarten, en één van de grootste aanbieders op het gebied van papier- en schrijfwaren, staatsloten, cadeau- en schoolartikelen. Bruna.nl speelt daarbinnen een belangrijke rol in onze omnichannel strategie en de verkoop van ons assortiment.

 

Sinds december 2017 is Bruna samen met Bookchoice en VBK uitgevers onderdeel van de Shared Stories Group. Ons gezamenlijke doel is om auteurs te verbinden met lezers. De wereld van het lezen verandert, hier zitten spelen we op in met innovatie en nieuwe concepten. Voor Bruna.nl zoeken wij een

 

Senior online & content marketeer (32-40 uur)

 

Wat ga je doen

Als senior online & content marketeer ben je de spin in het web van onze omnichannel marketingactiviteiten. Jij bent verantwoordelijk om de missie en doelstellingen van Bruna door te vertalen naar de online marketing activiteiten op Bruna.nl en externe kanalen. Hierbij schakel je met categorie management, marketing en klantenservice.  Daarnaast schakel je met ons mediabureau. In samenwerking met hen ben je verantwoordelijk voor het initiëren, opstellen, evalueren en bijsturen van online marketing campagnes.

 

Bruna is continu in beweging. Dit vragen we ook van jou. Je kunt snel schakelen, bent niet bang om advies te geven en (mee) te denken in innovatieve en praktische oplossingen. Het is belangrijk dat je ervaring hebt met verschillende platformen en tools en zelfstandig kunt werken. Je komt te werken in een klein, informeel team. Je rapporteert aan de e-commerce manager.

 

Taken en verantwoordelijkheden

  • Jij bent verantwoordelijk voor de content op Bruna.nl
  • Je houdt de commerciële kalender bij en weet deze te vertalen naar online marketing campagnes
  • Je vertaalt de marketing doelstellingen naar de online marketingstrategie
  • Je bent het aanspreekpunt voor externe partijen en stuurt deze aan
  • Je bent verantwoordelijk voor het opzetten, evalueren, optimaliseren en rapporteren van campagnes
  • Je bent het aanspreekpunt voor de interne organisatie omtrent de online campagnes
  • Je ondersteunt bij CRO/UX werkzaamheden

Vereisten

HBO/WO denk- en werkniveau

  • Minstens 3 jaar ervaring in een vergelijkbare rol
  • Ervaring bij een omnichannel Retail organisatie (B2C) is gewenst
  • Ervaring met en een kennis van affiliate marketing, feed marketing, display en social campagnes, Google Adwords en Shopping
  • Je hebt ervaring met tools als Google Analytics, DoubleClick, Channable, Hotjar, Usabilla en/of andere A/B testing tools
  • Ervaring met het opzetten van content marketing strategie en/ of zoekmachine optimalisatie (SEO) is gewenst
  • Je bent georganiseerd, gaat planmatig te werk en je bent stressbestendig
  • Je bent proactief en ondernemend
  • Je bent zelfstandig en oplossingsgericht
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelste taal

Bruna is ambitieus en deze instelling vragen wij ook van jou. We hebben grote, innovatieve plannen en hebben de ambitie om online door te groeien. Hierin kun jij een belangrijke rol spelen. Je krijgt veel verantwoordelijkheid en vrijheid om plannen te bedenken en uit te voeren.